"Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji"

 


O sukcesie na polu biznesu marzy z pewnością każdy, kto się takiej działalności podejmuje. Przemyślane plany, konsekwentnie prowadzone działania, długofalowa strategia, plan B w sytuacji niepowodzenia - wiele kwestii bierzemy pod uwagę, byle tylko nasze zamierzenia stały się faktem. Ciężka praca jest z pewnością ważna, nie mniej istotne są owe przygotowania, jednak wkraczając do świata biznesu pamiętać musimy, że nikt z nas nie jest samotną wyspą, a relacje, które nawiązujemy, pozwolą nam rozwijać się szybciej, efektywnej, zbudować swoją markę, stać się osobą cenioną i pożądaną. 

Jak istotna jest umiejętność zachowania się we wszelkich sytuacjach, które podczas pełnienia służbowych obowiązków mogą się nam przytrafić - o tym przekonywać nie trzeba. Jesteśmy oceniani nie tylko za właściwie wypełnione zadania, zrealizowane plany. Nasze kontakty z klientami, umiejętność nawiązania relacji, wrażenie jakie wywołujemy swoim zachowaniem - to wszystko rzutuje na całokształt oceny. Zdarzyć się może, że drobne uchybienie stanie na drodze do realizacji naszych planów. Byłoby niepowetowaną stratą, gdyby drobne faux pas uniemożliwiło zaprezentowanie swych atutów na polu zawodowym. Dobrze zatem poznać wszelkie zasady - i niuanse! - związane z rozmaitymi sytuacjami, w których odnaleźć się powinniśmy bez zarzutu i bez wahania.

Nawet jeśli zdawać by się mogło, że nasza praca nie daje nam zbyt wiele okazji do realizacji w praktyce etykiety biznesu, warto zapoznać się z książką Ireny Kamińskiej-Radomskiej. Już zamieszczony na skrzydełku tekst dowiedzie dobitnie, że jeśli chodzi o kwestie zachowania, zawsze warto jest je zgłębiać, poznawać i być na czasie w tej materii.

Komunikacja w biznesie, precedencja, wizerunek biznesmena, spotkania - to cztery tematy poruszone w kolejnych rozdziałach. Pierwszy z nich w szeroki i szczegółowy sposób ukazuje kwestie związane z poznawaniem, przedstawianiem innych osób. Niejednokrotnie słyszeliśmy z pewnością powiedzenie o "dobrym pierwszym wrażeniu", które rzutuje na dalsze kontakty. Takim pierwszym krokiem jest właśnie autoprezentacja, ale w rozdziale tym znajdziemy też informacje kogo komu i w jaki sposób powinniśmy przedstawiać, jak właściwie prowadzić rozmowę telefoniczną, jakim zasadom podlega korespondencja, także ta współczesna - mailowa. 

Tajemnicze słowo "precedencja" to po prostu zasada pierwszeństwa wynikająca ze stanowiska, rangi, statusu. Zarówno na przyjęciu jak i w samochodzie zajmując miejsca winniśmy brać pod uwagę hierarchię. Precyzyjnie rozrysowane zależności zobrazowane na czytelnych i uwzględniających rozmaite opcje ilustracjach pomogą nam wybrnąć z każdej oficjalnej sytuacji.

"Jak cię widzą, tak cię piszą" - stara prawda ma odniesienie także i do świata biznesu. Jednak i w tej kwestii warto zgłębić temat, gdyż nasze intuicyjne wyobrażenia często mogą zwieść nas na manowce stylu... Prócz wielu dobrych rad znajdziemy i praktyczne wskazówki dotyczące wiązania krawata i muszki czy składania chusteczki (poszetki), a także piętnaście rad dla kobiet i tyleż samo dla mężczyzn - rad dotyczących wizerunku. Cenne i ciekawe jest to, że autorka uwzględnia różnice kulturowe występujące w różnych państwach. Jej bogate doświadczenia pozwalają i czytelnikom zdobyć szersze spojrzenie w tej kwestii.

Stroje, powitanie, precedencja... Wszelkie te kwestie zazębiają się niejako w odniesieniu do spotkań, przyjęć, oficjalnych uroczystości często połączonych ze spożywaniem posiłku, ale też seminariach, konferencjach. To temat szeroki i kryjący w sobie wiele aspektów: zajmowanie miejsca, siadanie, moment rozpoczęcia posiłku, mowa sztućców, spożywanie rozmaitych trudnych potraw - znajomość tych kwestii przyda się nam nie tylko w oficjalnych sytuacjach, ale w takich właśnie będzie szczególnie ważne i rzutujące na ocenę naszej osoby przez potencjalnych kontrahentów, klientów, partnerów biznesowych. Na pewno warto dobrze zapoznać się z treścią ten publikacji - precyzyjne zasady rządzące światem biznesowych relacji pozwolą nam zawsze zachować się właściwie, budować swój prestiż i wzmacniać pozycję. 


Polecam

Katarzyna





 

 "Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji" 

Autorka: Irena Kamińska-Radomska

Wydawnictwo: Studio Emka

Liczba stron: 212

Format: 14,5x22 cm

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

EAN: 9788366142558






 https://wirtualnywydawca.pl/wp-content/uploads/2016/11/studio-emka-logo.jpg

Komentarze